jueves, 4 de abril de 2013

Astrid har fått countrydilla

Cowboyboots og tettsittende skjørt er antrekket til Astrid Smeplass(16) under fjerde finalerunde i «Idol» fredag. Det er duket for countrykveld og full fest.



Astrid Smeplass fra Rennebu hadde ikke noe forhold til countrymusikk før hun meldte seg på «Idol», men nå har hun nærmest blitt hekta. Hun storgleder seg til fredagens sending, og har valgt en frisk låt av Miranda Lambert.
- Det blir kjempeartig og folk kan bare glede seg. Jeg tror alle kommer til å danse i morgen, det blir litt av et show på scenen, sier Astrid som nesten ikke kan vente med å komme i gang med den fjerde finalerunden. Hun finnes ikke nervøs, selv om country er en helt ny sjanger for henne.

Countrydebut

- Jeg fikk velge mellom to låter, en ballade og en raskere variant. Jeg valgte den siste og håper med den å få vist en ny side av meg som virker overbevisende på folk. Det er alltid artig å velge noe annet enn det andre forventer at jeg skal synge.
- Hva tenker du om muligheten for å gå videre?
- Jeg prøver å se for meg hvordan det skal gå, men det er helt umulig å vite hva som slår an og hva som ikke gjør det. Mine største konkurrenter er nok de to andre jentene, kanskje spesielt Siri fordi vi har et ganske likt uttrykk.

Kjempegira

For Astrid gjelder det å ikke bli for gira under fremføringen av countryshowet i morgen. Hun gleder seg sånn til hver opptreden at det ofte ender med at hun blir «overtent».
- Jeg gjør det alltid så bra på lydprøvene, der gir jeg 100 prosent. Når jeg kommer på scenen er jeg så gira at det blir 120 prosent, og det er jo ikke så bra, smiler hun.
Men uansett hvordan det går i morgen, er hun fast bestemt på at det er en artistkarriere hun skal satse på.
- Det er musikk jeg vil holde på med. Jeg går første året på Follo videregående skole nå, men kommer jeg langt nok i «Idol» er jeg innstilt på å satse fullt og helt på musikken, og da får resten av videregående vente.  Jeg tror det blir vanskelig å kombinere artistlivet med skolegang, og det handler om å utnytte den muligheten jeg har akkurat nå.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.